HARIAN ACEH INDONESIA
HARIANACEH.co.id

Rakan Mualem Abdya Serahkan Bantuan untuk Korban Banjir

3

HARIANACEH.co.id, NAGAN RAYA — Rakan Mualem wilayah Nagan Raya meny.erahkan bantuan sembako kepada para korban banjir di daerah tersebut, bantuan itu langsung diserahkan kepada korban banjir.

“Kami menyerahkan langsung bantuan kepada warga yang terkena musibah banjir,” kata Rahmad Ketua Rakan Mualem wilayah Aceh Barat Daya, Sabtu (12/12/2015).

Wakil ketua DPRK Nagan Raya Samsuardi atau yang akrab disapa Juragan ikut menyerahkan bantuan dan mengujungi rumah yang terkena banjir di Nagan Raya.

Banjir yang melanda Kabupaten Nagan Raya itu mengakibatkan sejumlah kecamatan dan rumah terendam air, hingga saat ini hujan deras masih mengguyur wilayah tersebut.

“Kami masih di gampong bersama masyarakat untuk membantu warga yang terkena banjir,” kata Rahmad.

Sementera itu, Muzakir Ketua Rakan Mualem Pusat Provinsi Aceh mengatakan, ikut prihatin musibah banjir yang terjadi di Aceh Barat Daya dan juga kabupaten lain, Rakan Mualem wilayah ikut membantu masyarakat yang sedang terkena banjir.

“Kegiatan sosial ini menjadi prioritas kerja utama Rakan Mualem, kami membantu masyarakat semampu kami,” kata Muzakir pada keterangan persnya yang diterima HARIANACEH.co.id.

Lebih lanjut Muzakir mengatakan, Rakan Mualem Wilayah Aceh Barat dan Aceh Barat Daya juga sedang memantau dua wilayah itu yang terkena musibah banjir, mereka saat ini sedang bersama masyarakat.

loading...
Subscribe to our newsletter
Sign up here to get the latest news, updates and special offers delivered directly to your inbox.
You can unsubscribe at any time